14 Nisan 2012 Cumartesi

Huş Yaprağı - Folium Olivarum

Huş Yaprağı Bileşimi
Uçucu yağ, tanen, flavon glikozitler, reçine, betulalbik ve betulin vardır.

Huş Yaprağı Aksi Tesirleri
Kesinlikle kaynatılmaz.

Huş Yaprağı Kullanışı
Hekim önerisine göre kullanılır.


Huş Yaprağı Toplanması
Ağacın ilkbaharda kabukları ve dalları toplanır, gölgede mayalanma için bekletilir; kışın damıtılarak huş ağacı katranı elde edilir. Bu katran egzamaya ve alerjik cilt hastalıklarına iyi gelebilir, sedef hastalığına karşı da haricen kullanılır. Temmuz-eylül aylarındaysa yaprağı toplanır, gölgede kurutulur.

Huş Yaprağı Familyası
Huşağacıgiller familyasındandır.

Huş Ağacı Botanik Bilgileri
Aralarında 20-30 metre boylanabilenleri de olan ve kışın yapraklarını döken ağaççık ya da ağaçlardır. Betula alba'nm gövde kabuğu beyazdır.
Üst yüzü canlı yeşil, altı açık yeşil renkli yapraklarının dibi üçgen, ucu sivri olup kenarları dişlidir. Ağaç mart-mayıs aylarında çiçek açar.

Huş Yaprağı Faydaları


Huş Yaprağı Şiiri - Cahit Koytak'tan
Bugün yine
Huş ağacının altında oturdum
Ağacı anladım
Göğe doğru aşkla saçılan dalları
Anladım
Ağaca giren ve ağaçtan çıkan zamanı anladım
Süt dişleriyle renkleri emen çiçeği
Yapraklara doğru yükselen çığlığı
Ağacı götüren uykuyu
Ağaca getiren uyanıklığı
Anladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder